Info Iunie 2022 – Noua procedură de soluționare Contestații la controalele ANAF

Noua procedură stabilește că orice contestație a unui titlu de creanță ori a unui act administrativ-fiscal se depune tot la unitatea fiscală care a emis actul respectiv, în termen de cel mult 45 de zile de la momentul în care respectivul act i-a fost comunicat contribuabilului. Contestația se poate depune și direct la Ministerul de Finanțe, dar și în acest caz ea va fi trimisă la unitatea ANAF emitentă a actului.

Începând cu dată de 13 mai 2022 a intrat în vigoare prin OMFP 1021/2022 noua procedură despre regulile procedurale privind soluționarea contestațiilor formulate de contribuabili împotriva Actelor Administrativ fiscale emise de organul de control ca urmare a inspecției fiscale.

Dacă contestația este formulată printr-un Împuternicit, se va prezenta Împuternicirea/Mandatul-Procura/Împuternicirea avocațiala, după caz.

În situația în care contestația nu îndeplinește cerințele care privesc depunerea Împuternicirii/Mandatului/Procurii, precum și semnătură, structura de soluționare a contestațiilor va solicita contestatarului ca în termen de 5 zile de la comunicare să îndeplinească aceste cerințe. În caz contrar, contestația va fi respinsă, fără a se mai antama fondul cauzei.

După ce a primit contestația, unitatea ANAF respectivă are un termen de cinci zile pentru a întocmi un dosar al contestației care va fi trimis ulterior structurii de soluționare a contestațiilor din cadrul Ministerului Finanțelor – acesta o va analiza și va emite o Decizie de soluționare a contestației, Decizie ce va fi comunicată și contribuabilului contestatar.

Ai nevoie de mai multe detalii? Hai să discutăm!

Alte articole

Articole

Unde CONTABILITATE nu e, BUSINESS nu se face

Pe 31 octombrie 2023 va avea loc unul dintre cele mai utile evenimente de business dedicat afacerilor mici și medii, organizat de catre grupul Online Business Romania.Dacă ești antreprenor sau urmează să devii unul și ești interesat de funcționalitatea afacerilor din...

citește mai mult

E-factura – se schimbă regulile jocului

Dacă sunteți antreprenor, iar firma dumneavoastră are activitate constantă, sigur ati auzit că, începând cu data de 1 ianuarie 2024, România se va alinia statelor membre ale Uniunii Europene și va institui facturarea electronică obligatorie.Aceasta va fi obligatorie...

citește mai mult